Po dlouhém uvažování a kvůli tomu, že chci vyrazit i na místa kde cesty úplně nejsou, jsem pořídil toto.

Technické parametry

Moje milovaná Honda CBF 600 SA ve mě vzbudila touhu cestovat na dvou kolech. A přes to, že jí nedokážu ani s odstupem času vlastně nic moc vytknout, exitují místa, která navštívit chci, dojet se tam dá, ale pro tuhle motorku jsou ta místa nedostupná. Hledal jsem alternativu a pořád se díval do portfolia Hondy, ale Afriku jsem nechtěl a něco menšího ne a ne Honda uvolnit… Když jsem se odhodlal a podíval se ke konkurenci zjistil jsem, že je toho na výběr veéélká spousta. Nakonec jsme se s Michalem shodli na faktu, že oba pokukujeme po BMW F850 GS Adventure. A taky jsme se shodli na tom, že po téhle motorce oba koukáme už vlastně delší dobu, ale jako fanoušci Hondy jsme to jeden před druhým tak nějak nechtěli přiznat. Vtipné, je, že po téhle mašině koukáme od chvíle, kdy jí pustili do světa. Nakonec jsme vymysleli v pravdě ďábelský plán. Koupíme dvě, úplně stejný, stejně vybavený a vymazlený GéEsa. V září 2021 jsme je objednali a po 6-ti měsících, na jaře 2022 čekání skončilo. Každý máme jednu, obě úplně stejný, jako dvojčata. Od prvního usednutí, od prvního zavrčení a rozjedu vím, že to byla dobrá volba. Je to fantastická mašina. Vůbec nezaostává za očekáváním, které jsem celý ten čas, pilně pěstoval sledováním testů, recenzí a cestovatelských videíí… Co k tomu bláznovství dodat? Možná seznam výbavy, která je až na dvě drobnosti vlastně úplně plná. 

Paket výbavy Komfort / Dynamická ESA / Bezklíčové startování / Hlavní stojan / Paket výbavy Touring / Příprava na navigační systém / Tempomat / Přídavná mlhová světla / Paket výbavy Dynamic / LED světlomet / Denní svícení / Řadící asisten PRO (Quickshifter) / Paket výbavy Aktiv / MSR (Dynamic engine brake control) / Režim jízdy PRO / Vyhřívané rukojeti / Držák hliníkových kufrů / TPC (kontrola tlaku v pneumatikách / Sada tří hliníkových kufrů / Turistické plexy / hliníkový kryt motoru.

Během půl roku jsem přidal horní padací rám, vyšší turistické plexy WRS, přídavný kovový chránič na blástry (no name) a hrazdu na navigaci. 

Pokud to budu hodnotit, tak horní padací rám a hrazda na navigaci byly dvě úplně zásadní věci. Navigace na řidítkách je podle mého názoru opravdu nebezpečná a nechápu, proč to tam takhle z výroby je. Horní padací rám tomu vyloženě chybí – protože už při první nevinném položení při otáčení na místě se na spodním padáku zhoupla a o asfalt se odřel ten horní vnější plast… Tohle hoši nezvládli, ale beru to tak, že dávají prostor uživateli na „kustomizaci“ …